Met het 10- en 12,5-jarig bestaan van mammacafé Hengelo en Enschede was het tijd voor een nieuwe naam. Het café is namelijk niet alleen voor mama’s maar ook voor papa’s en andere verzorgers! Ook was de uitstraling aan vernieuwing toe.
Het huidige logo bestond wegens samenwerking met Loes uit een blauwe ballon met het woord mammacafé erin. Omdat er meerdere “cafés” zijn, denk bijvoorbeeld aan baby maar ook aan dreumes & peuter, moest er één algemeen, herkenbaar beeldmerk gevormd worden waarbij er geen doelgroep werd uitgesloten. De vorm van de ballon mocht blijven en de kleuren en lettertypes zijn bepaald vanuit de huisstijl van Humanitas.
Tijdens het brainstormen kwam ik op het idee om een uiltje in de ballon te plaatsen. Speels, maar ook omdat een uil voor wijsheid staat. Wanneer je in contact bent met andere ouders of professionals over het ouderschap, leer je namelijk steeds meer bij. Ongeacht de leeftijd van jou of je kind.
Tijdens het vieren van de jubileums kregen bezoekers feestelijke cupcakes (gemaakt door Nienke’s!) met een ronde variant van het beeldmerk!
Daarna volgde al snel de vormgeving van nieuwe posters, flyers en banners.